måndag 18 oktober 2010

Håller Ni med?

Macarons/Makaronger/Franska maränger/Makaroner
Ett kärt barn har många namn.

Dessa underbara bakelser har verkligen slagit igenom i Sverige, man ser dem lite varstanns, både i bloggar, där glada bagerskor ger sig an dessa och även "vanliga" konditorer? har hängt på trenden och säljer dessa över disk. Vad är de som gör dessa bakelser så populära?

Jag själv, jag bara älskar dem, de är små knepiga att göra men ack så goda! Och det är inte bara en smak utan de kan verkligen smaksättas i oändligt många smaker och färger, helt fantastiskt!

Nu senast gjorde jag två smaker, en med apelsinsmak och en med choklad, jag satte ihop med varandra och fyllde dem med en kräm av hasselnöt/nougat.

En underbar kombination, måste jag säga.

2 kommentarer:

  1. Macarons är jättegott. Jag har testat att baka dem och de blev väldigt goda, men väldigt fula. Så jag måste ge det ett nytt försök och se om jag kan få dem både snygga och goda. :-)

    SvaraRadera
  2. vad gott det ser ut, har äggvitor i kylen så jag har tänk baka lite nya så fort jag fått tag på Lindts coconut chokladkaka

    SvaraRadera