tisdag 30 november 2010

Julbak


Jajjamen, precis som de flesta så har även julbaket börjat här ute på Saltarö.

Jag har redan hunnit med en hel del då jag bjöd på adventsfika i måndags på jobbet.
Ett lass till av de mesta kommer att utföras då julen firas hos bror min i år.
Jag och dottern har hunnit att baka pepparkakor, med de nya muumin formarna, även en gång med Kompisen E. :)

Jag har gjort drömmar, saffransbiscotti, pepparkaksgrottor, knäck, lussekatter och bullar med mandelmassa, finska "julstjänor", honungskola i 3 olika smaker och just idag så har jag och dottern byggt ett pepparkakshus som snart ska dekoreras. :)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med ett pepparkakshus. Jag har alltid drömt om att göra ett pepparkakshus, men av någon anledning så hinner jag aldrig med det. Kanske nästa år. :-)

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket gott julbak du redan hunnit med, har köpt mallar för att göra ett muminpepparkakshus, får se om jag lyckas då jag aldrig gjort ett pepparkakshus innan, oroar mig för att få ihop delarna till ett hus :-)

    SvaraRadera